چالش های پذیرایی در مراسم ختم

چالش های پذیرایی در مراسم ختم

چالش های پذیرایی در مراسم ختم

در این مقاله به مرگ عزیزان و چالش های پذیرایی در مراسم ختم و ترحیم می پردازیم. در مرگ عزیزانمان که تلخ ترین و دردناک ترین لحظات عمرمان است، با یک سری چالش ها مواجه می شویم که اگر نتوانیم به درستی آنها را مدیریت کنیم شاید سالها خود را ملامت کنیم. یکی از این چالش ها، پذیرایی از میهمانان ومدعوین است که جهت عرض تسلیت و تسلای خاطر بازماندگان آمده اند. در چنین مراسماتی، بستگان درجه یک، دچار یک جور بهت زدگی می شوند و اصلا نمی خواهند و نمی توانند این واقعیت تلخ را قبول کنند و آنرا انکار می کنند. در این حال و هوا به یکباره می بینید که از دور و نزدیک فامیل ها و آشناها و همسایه ها دورت را گرفتند و خونه پر شده از میهمان و تویی که مانده ای چکار کنی. نمیدونم الآن که این مطلب را می نویسم این حال و هوایی را که میگم تجربه کرده ای یا نه. به قول معروف میگن سر دشمن هم نیاد اما واقعیت اینست که گریزی از این واقعیت تلخ نیست و شتری که در خونه همه میخوابه.

ترحیم یکی از مراسمات مهم در فرهنگ ایرانی است که به منظور بزرگداشت و یادبود فرد درگذشته برگزار می شود. در این مراسم، معمولاً اقوام و دوستان فرد درگذشته حضور دارند و با اقامه نماز، قرائت قرآن و سخنرانی، به یاد او می پردازند. یکی از بخش های مهم مراسم ترحیم، پذیرایی از مهمانان است که معمولاً با پک های ترحیم انجام می شود.

پذیرایی مراسم ختم

همواره یکی از نگرانی ها در  هر مراسمی ، پذیرایی از میهمانان است که می بایستی علاوه بر تامین مالی ، وقت کافی برای برنامه ریزی و انجام کارها را نیز داشته باشید. علاوه بر این، نیاز به افرادی است که اصطلاحا پای کار باشند. افرادی  که در امر خرید مواد اولیه و اقلام پذیرایی کمک دست شما باشند و وظیفه پذیرایی از میهمانان را نیز برعهده بگیرند. تهیه پک پذیرایی و پذیرایی در مراسم ختم، در این شرایط خاص، واقعا سخت است. چرا که مرگ، غیر قابل پیش بینی است و درست در زمانی که انتظارش را ندارید اتفاق می افتد و تو شرایطی که آمادگی پذیرش میهمان را ندارید باید به فکر پذیرایی باشید. چطور پک پذیرایی ترحیم در خور و شان عزیزان خود داشته باشیم؟  چه نوع پک یا بسته ای ( پک مقوایی یا پک زیپ کیپ) را انتخاب کنیم؟  داخل پک پذیرایی ترحیم چه اقلامی باید باشد؟  و سوالاتی از این قبیل و اطلاع از قیمت به روز و لیست قیمت پک ترحیم  را در ادامه پاسخ خواهیم داد.

پک ترحیم چیست؟

پک ترحیم مجموعه ای از اقلام خوراکی و نوشیدنی است که برای پذیرایی از مهمانان مراسم ترحیم استفاده می شود. این پک ها معمولاً شامل اقلام زیر هستند:

  • میوه
  • شیرینی یا کیک
  • چای یا قهوه(نسکافه) و یا شیر کاکائو
  • آب معدنی
  • حلوا و خرما 

انواع پک ترحیم

پک های ترحیم در انواع مختلفی وجود دارند که بسته به بودجه و سلیقه می توان از آنها استفاده کرد. برخی از انواع پک های ترحیم عبارتند از:

  • پک ترحیم ساده: این پک ها شامل اقلام ضروری مانند میوه، شیرینی و چای هستند.
  • پک ترحیم متوسط: این پک ها شامل اقلام بیشتری مانند کیک، قهوه(نسکافه) و آب معدنی هستند.
  • پک ترحیم کامل: این پک ها شامل اقلام متنوعی مانند میوه، شیرینی، کیک، قهوه(نسکافه) و یا شیر کاکائو، آب معدنی، حلوا شیر و خرما گردویی هستند.
 

پک ترحیم و چالشهای آن

  • ترحیم یکی از مراسمات مهم در فرهنگ ایرانی است که به منظور بزرگداشت و یادبود فرد درگذشته برگزار می شود. در این مراسم، معمولاً اقوام و دوستان فرد درگذشته حضور دارند و با اقامه نماز، قرائت قرآن و سخنرانی، به یاد او می پردازند. یکی از بخش های مهم مراسم ترحیم، پذیرایی از مهمانان است که معمولاً با پک های ترحیم انجام می شود.

چالشهای پک ترحیم

تهیه پک ترحیم می تواند چالش هایی را برای خانواده فرد درگذشته ایجاد کند. برخی از این چالشها عبارتند از:

  • انتخاب اقلام خوراکی و نوشیدنی مناسب

یکی از چالشهای اصلی تهیه پک ترحیم، انتخاب محصولات مناسب است. محصولاتی که در پک ترحیم استفاده می شوند باید با فرهنگ و آداب و رسوم منطقه ای مطابقت داشته باشند. همچنین، باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا رضایت مهمانان را جلب کنند.

  • هزینه تهیه پک ترحیم

تهیه پک ترحیم می تواند هزینه زیادی برای خانواده فرد درگذشته داشته باشد. این هزینه بسته به نوع پک ترحیم و کیفیت محصولات استفاده شده متفاوت است.

  • زمان تهیه پک ترحیم

تهیه پک ترحیم معمولاً زمان زیادی می برد. این زمان به تعداد مهمانان، نوع پک ترحیم و کیفیت محصولات استفاده شده بستگی دارد.

راهکارهای کاهش چالشهای پک ترحیم

با توجه به چالشهایی که تهیه پک ترحیم می تواند ایجاد کند، می توان از راهکارهای زیر برای کاهش این چالشها استفاده کرد:

  • از خدمات شرکتهای ارائه دهنده پک ترحیم استفاده کنید

شرکتهای ارائه دهنده پک ترحیم، محصولات متنوعی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه می دهند. این شرکتها می توانند در انتخاب محصولات مناسب، کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان کمک کنند.

سفارش پک میوه ختم آماده

برگزاری مراسم ترحیم آنهم در زمانی که در سوگ عزیزانمان هستیم بسیار سخت و آزار دهنده است اما به هر حال باید آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم و به قول معروف باید سنگ تمام بگذاریم. یکی
از مهم ترین امورات مراسم ترحیم، بحث پذیرایی از مهمانان است که می بایستی به شکلی آبرومند انجام شود. شاید بهترین کار برای پذیرایی آبرومندانه در این شرایط خاص ، سپردن امور به یک شرکت معتبر تشریفات مراسم ختم همچون راگاپک باشد که تضمین قیمت و کیفیت دارد و رزومه ای قوی در برگزاری مراسم ختم و عزا دارد . سفارش پک میوه ختم آماده می تواند با توجه به محدودیت زمانی و شرایط روحی صاحبان متوفی، بهترین گزینه باشد چرا که تهیه پک ختم و عزا نیازمنده وقت و هزینه و جا و البته نیروهای کار آزموده است که البته با یک برنامه ریزی صحیح، می توان این مهم را انجام داد. خرید میوه در ساعات
اولیه صبح، بارگیری و گرفتن وانت، سورتینگ، شستشو و خشک کردن میوه، تهیه و خرید اقلام خوراکی و تهیه حلوا و خرما گردویی و حمل و نقل و بسته بندی و پیدا کردن چند نفر دلسوز و ارسال به موقع سر مزار و … از دلایلی است که کار تهیه پک میوه ترحیم را دشوار می کند.

  • از قبل برای تهیه پک ترحیم اقدام کنید

برای کاهش زمان تهیه پک ترحیم، بهتر است از قبل برای آن اقدام کنید. این کار به شما کمک می کند تا محصولات مورد نیاز خود را با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنید.

  • از اقوام و دوستان خود کمک بگیرید

در صورت امکان، از اقوام و دوستان خود برای تهیه پک ترحیم کمک بگیرید. این کار می تواند در کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان کمک کند.

محتویات پک پذیرایی ترحیم چیست؟

آیا امکان سفارش پک میوه ختم با اقلام دلخواه وجود دارد؟

محتویات پک ترحیم معمولا شامل یک یا چند عدد میوه به همراه آبمیوه و کیک است. محتویات پک ترحیم می تواند شامل یک میوه و آب معدنی و کیک باشد و یا شامل چندین میوه و کیک و آبمیوه و … باشد اما مواد قندی یکی از ضروری ترین اقلام خوراکی است که باید درون پک های ختم به صورت تک نفره قرار گیرد. حلوا، خرما، میکادو و شیرینی جات و کیک از انواع مواد قندی است که به وفور در مراسمات ختم و خاکسپاری دیده می شوند. نزدیکان متوفی به دلیل افت قند خون، شدیدا به این گونه مواد خوراکی نیاز پیدا می کنند از همین رو از گذشته تا کنون در کلیه مراسمات ختم و عزاداری، خرما و حلوا بعنوان اقلام ضروری و نماد اینگونه مراسمات بوده است.

پک پذیرایی ترحیم :

همواره از دست دادن عزیزان و بستگان درجه یک ، ناگوارترین اتفاقی است که می تواند بیفتد. در شرایطی اینچنین که آمادگی پذیرش میهمان را نداریم باید خود را مهیا برگزاری مراسم و پذیرایی کنیم که این امر مستلزم یک برنامه‌ریزی است. به هم ریختگی روحی ناشی از مرگ عزیزان از یک طرف و کمبود زمان و حجم زیاد کارها،  فشار زیادی را تحمیل می کند. در این حالت بهترین انتخاب برای یک پذیرایی بی نقص و بی
دردسر، راگاپک است. تشریفات راگاپک با ارائه انواع پک پذیرایی ختم از ارزانترین پک ترحیم تا لاکچری ترین پک ترحیم توانسته است باری را از دوش صاحبان متوفی بر دارد و رضایت کامل بستگان متوفی را تامین کند.

پک‌های پذیرایی ترحیم راگاپک :

پک های پذیرایی ترحیم از نظر نوع پک یا بسته یا پاکت به دو دسته کلی تقسیم می شوند :

  1. پک پذیرایی ترحیم زیپ‌کیپ ، که معمولا به رنگ مشکی است و یک یا دو بیت شعر روی آن نوشته شده است و از میهمانان به خاطر حضور در مراسم قدردانی شده است و از المانهای همچون شمع که در حال سوختن است بر روی آنها استفاده شده است. پک ترحیم زیپ کیپ در چند سایز تولید می شود که بسته به اقلام پذیرایی پک ترحیم، انتخاب می شود. پک زیپ کیپ ترحیم برای تعداد اقلام کم مناسب بوده و بهتر است تعداد اقلام پذیرایی داخل پک زیپ کیپ بین 3 تا 6 عدد باشد. این پک ها دارای دستگیره نیز می باشد که حمل و جابجایی را نیز راحت تر کرده است.

پک ترحیم زیپ کیپ سفید که معمولا برای جوانهای فوت شده استفاده می شود و به طور کلی زمینه کار سفید بوده و نوشته ها و اشکال به رنگ مشکی و طلایی بر روی آن کار شده است.

 

راگاپک؛ استارتاپ موفق در حوزه پذیرایی مراسم‌ ختم

راگاپک؛ استارتاپ موفق در حوزه پذیرایی مراسم‌ ختم

پک ختم زیپ کیپ از نظر شکل ظاهری نیز به دو دسته تقسیم می شود   1- پک زیپ کیپ ختمی پنجره دار: در این نوع پک، قسمتی از پک به صورت شفاف طراحی شده است تا بتوان اقلام داخل پک را بدون باز کردن دید. 2- پک زیپ کیپ ختمی بدون پنجره که در این نوع پک، بدون باز کردن بسته ، نمی توان اقلام داخل آن را دید.

  1. پک پذیرایی ترحیم مقوایی

راگاپک؛ استارتاپ موفق در حوزه پذیرایی مراسم‌ ختم

راگاپک؛ استارتاپ موفق در حوزه پذیرایی مراسم‌ ختم

راگاپک؛ استارتاپ موفق در حوزه پذیرایی مراسم‌ ختم

جنس این پک های ترحیم مقوایی که در آنها اقلام خوراکی نظیر ساندویچ ، همبرگر، مرغ یا … قرار می گیرد بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت باید از مقوای بهداشتی باشد. از اینرو راگاپک برای تهیه پک های پذیرایی ترحیم از مقوای بهداشتی شرکت هایی همچون شرکت آلامتو که دارای استاندارد ، سیب سلامت و مجوز بهداشت است استفاده می کند. پک مقوایی ترحیم دارای طرح‌های گوناگونی بوده و برای تعداد اقلام خوراکی بیشتر توصیه می شود. اگر بدنبال یک پذیرایی شیک و البته بهداشتی هستید راگاپک به شما پک های مقوایی ترحیم را پیشنهاد می دهد. همچنین می توانید از ربان مشکی بر روی پک‌ ترحیم استفاده کنید.

نتیجه گیری

اگر هم قصد خرید پک آماده را دارید می توانید ضمن تماس با کارشناسان فروش راگاپک از قیمت ها و انواع پک ها مطلع شوید و یک پک متناسب با سلیقه و بودجه خود انتخاب کنید. جدای از همه این مواردی که مطرح شد لازمه یک پذیرایی در خور و شایسته، داشتن تجربه و نیروهای کارآزموده و البته مسئولیت پذیراست. تشریفات راگاپک با تجربه ای قریب به 5 سال ، می تواند شما را در امر پذیرایی و تهیه پک پذیرایی یاری دهد. راگاپک به شما کمک می کند بدون هرگونه  دغدغه و نگرانی، پذیرایی مراسم را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. 

پک ترحیم یکی از بخش های مهم مراسم ترحیم است که می تواند در ایجاد فضایی مناسب برای مهمانان و احترام به فرد درگذشته نقش مهمی ایفا کند. با توجه به چالشهایی که تهیه پک ترحیم می تواند ایجاد کند، می توان از راهکارهایی مانند استفاده از خدمات شرکتهای ارائه دهنده پک ترحیم، اقدام زودهنگام برای تهیه پک ترحیم و کمک گرفتن از اقوام و دوستان برای کاهش این چالشها استفاده کرد.

خرید پک ترحیم خالی مقوایی

اگر قصد دارید خودتان امر پذیرایی در مراسم را انجام دهید می توانید انواع پک  خالی پذیرایی ترحیم را با قیمت مناسب و به راحت ترین شکل ممکن از راگاپک خرید کنید.

برای سفارش تلفنی پک ترحیم آماده و یا سفارش اینترنتی پک میوه ختم آماده می توانید با تشریفات راگاپک تماس بگیرید.

02155921148   و    09398544603

 

سوالات رایج در مورد پک ترحیم

قیمت پک ترحیم چقدر است؟

قیمت پک ترحیم بسته به نوع پک، کیفیت محصولات استفاده شده، و محل تهیه پک متفاوت است. به طور کلی، قیمت پک‌های ترحیم از حدود 30 هزار تومان به بالا متغیر است.

پک ترحیم چیست؟

پک ترحیم از یک سری اقلام خوراکی و نوشیدنی تهیه شده است و معمولا داخل بسته یا پاکت های زیپ کیپ یا نایلونی و یا پک مقوایی قرار می گیرند.

زمان ارسال پک پذیرایی ترحیم چگونه است؟

پک های پذیرایی ترحیم که به صورت آماده سفارش داده می شوند در فاصله زمانی یک ساعت تا شروع مراسم به دست شما می رسد.

ضمانت پک های میوه ترحیم در راگاپک چگونه است؟

پک های آماده راگاپک دارای ضمانت کیفیت ، قیمت و بازگشت وجه است و شما می توانید پس از تحویل نسبت به تسیه حساب اقدام کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Main Menu